De voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn begonnen!

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

15 Augustus 2014 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal!

Het komt steeds dichter bij... Eind oktober gaan we al naar Oeganda!!

Het hoofddoel van onze reis is dat we 2 kleine ziekenhuizen gaan bezoeken om te kijken hoe de geboortezorg daar geregeld is en zo mogelijk bijdragen aan de zorg tijdens de zwangerschap die daar niet of nauwelijks aanwezig is.

Inmiddels zijn we al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor onze reis.

De reisplanning is gemaakt, en deze is als volgt:
Op 31 oktober vertrekken we om 11.40u vanaf Amsterdam naar Entebbe. We vliegen met Turkish Airlines en hebben een tussenstop in Istanbul. Om 4.10u 's nachts komen we aan in Entebbe. We worden daar opgewacht door onze privé chauffeur Nicolas. Hij zal de gehele reis ons vergezellen. We vertrekken dan meteen richting Kanungu maar hebben een overnachting in Lake Mburo omdat het anders een te lange rit wordt.
Vanuit Lake Mburo rijden we de dag erna naar Kanungu waar we de meeste tijd zullen verblijven.
De eerste week zullen we meteen aan de slag gaan in Katate Healthcentrel en later ook in Kambuga Hospital. Wat we precies kunnen, mogen en willen gaan doen qua handelingen is voor ons ook nog niet helemaal bekend.
Op onze 'vrije' dagen gaan we nog naar Lake Bunyoni (hier is een 'markt op water'), Queen Elizabeth National Park en gaan we de Gorilla Tracking doen in Bwindi.
Aan het eind van onze reis verblijven we nog twee dagen in de hoofdstad Kampala, waarna we op 28 november weer terug naar huis vliegen.

Om in de omgeving van Katate Healthcentre en Kambuga Hospital een bijdrage te kunnen leveren aan de geboortezorg, zijn we begonnen met het inzamelen van geld om medische instrumenten aan te kunnen schaffen.
Op meerdere plaatsen hebben we al een collectebusje neergezet, maar ook jullie donaties zijn van harte welkom!
Speciaal hiervoor hebben we een nieuwe rekening geopend, ivm de aanvraagtermijn volgt dit nummer komende week.

Het is heel leuk om te merken dat iedereen zo enthousiast is over het doel van de reis die wij gaan maken!!!

Via deze weg houden we jullie op de hoogte!

Groetjes José en Maartje

• 15 Augustus 2014 - 14:18

Karin Leermakers:

Superleuk meiden!

Leuk om helemaal op de hoogte te zijn van jullie reisplannen.
    Houd ons maar op de hoogte!

Groetjes Karin

• 15 Augustus 2014 - 19:51

Ank Rooijackers:

Wanneer je nog tijd over hebt... Raften op de Nijl in Jinja is ook ècht een aanrader! Super spannend maar echt geweldig om te doen!
    Veel plezier en niet alleen maar werken, dames! Ook lekker uitrusten van jullie harde werken hier in NL.

Groetjes Ank

• 15 Augustus 2014 - 20:36

Renate:

Mooi plan José! Bekend gebied. Ik volg je verslag op de voet! Succes met de voorbereiding.

• 17 Augustus 2014 - 19:51

Tante Ideke:

Hallo Jose en Maartje

Succes met de voorbereidingen en we wensen jullie een leerzame en leuke tijd in Oeganda.

Groetjes Ome Harrie en Tante Ideke.

José en Maartje

In november 2014 gaan wij naar Oeganda! We gaan onder andere 2 kleine ziekenhuizen bezoeken om te kijken hoe de geboortezorg daar geregeld is en mogelijk bijdragen aan het opzetten van controles voor zwangeren tijdens de zwangerschap. Daarnaast gaan we rondtrekken om iets mee te maken van de Afrikaanse natuur en cultuur! Via deze weg houden we jullie graag op de hoogte van onze voorbereidingen en natuurlijk van onze avonturen tijdens de reis zelf! Groetjes José en Maartje

Actief sinds 07 Juni 2014