Tot vanavond! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu Tot vanavond! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu

Tot vanavond!

Door: Maartje en Jose

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

28 November 2014 | Oeganda, Kanungu

[02:37 28-11-2014] Jose: Time flies...

Hallo allemaal,

De tijd is voorbij gevlogen hier in Oeganda.
Nog even een kort berichtje voordat we het vliegtuig instappen.

We hebben nog 2 geweldige laatste dagen gehad!

Donderdag gingen we wildwaterraften in Jinja op de Nijl. Het was een super gave dag!
We begonnen 's morgens eerst met het oefenen van de orders, het omslaan van de boot en het weer veilig in de rafting boot komen als we eruit zouden vliegen. De gids vertelde dat iemand vandaag sowieso uit de boot zou vallen en daarmee bedoelde hij José. Zij werd dan ook de proefpersoon voor de oefening en dat heeft ze geweten.. Ze vloog letterlijk uit het water de boot in bovenop de gids, wat de rest van de groep natuurlijk erg grappig vond!
Daarna kon het echte raften beginnen.
Na de eerste rapid ging Maartje ging proberen een mutjieka man van 100kg in de boot te hijsen met de gedachte dat dat toch niet zou lukken... Maar ze bleek sterker dan gedacht want hij belandde bovenop haar in de boot! Haha!
We zijn bij 4 rapids omgeslagen met de boot waar we erg gave actiefoto's van hebben!

Gister hadden we nog een volle laatste dag.
's Ochtends hebben we een aantal foto's laten printen voor verschillende vrienden die we hier gemaakt hebben.
We hebben een craft market bezocht om wat souvenirs in te slaan en daarna heerlijk geluncht waarvoor we uitgenodigd waren door Hamlet.
's Middags stond een bezoek aan de grootste markt van Kampala op het programma. Deze wilde Nicolas ons graag laten zien. En groot, maar vooral druk, was het!! We mochten dan ook helemaal geen waardevolle spullen meenemen, want die zouden sowieso gestolen worden.
Op de markt werden we van alle kanten betast omdat we muzungu's zijn. Dan denken ze dus meteen dat je geld bij hebt. We waren erg blij dat we Nicolas bij ons hadden, want 1 blik naar een achtervolger was genoeg om hem doen te verdwijnen!
Ze hadden echt werkelijk alles op de markt wat je maar kan bedenken.
Het was dus weer een hele ervaring!
Na de markt zijn we nog naar een surprise verjaardagsfeestje geweest en hebben we nog een uurtje onze ogen dicht gedaan..

Net afscheid genomen van Nicolas die we heel erg gaan missen en als we hem moeten geloven andersom ook...
We gaan nu boarden!

Tot vanavond in het koude Nederland!
Veel groetjes Maartje en José

• 28 November 2014 - 06:41

Anja Smits:

Time flies... When you're having fun!!
    Dat gaat zeker op voor jullie! Wat een gave tijd hebben jullie gehad, dat wordt weer wennen in ons koude kikkerlandje..
    Dit was een ervaring om nooit te vergeten, echt super dat jullie dit gedaan hebben!!
    Een hele goeie terugreis, bedankt voor de mooie verhalen en foto's en tot snel!
    Groetjes Anja

• 29 November 2014 - 21:24

Marita:

Hallo José en Maartje,

Hopenlijk hebben jullie een goede reis gehad. Geweldig wat een ervaring hebben jullie opgedaan. Het was heel fijn om via jullie verslagen op de hoogte te worden gehouden. Het zal nu best wel afkicken zijn voor jullie.

Bedankt, hartelijke groet,
    Marita

José en Maartje

In november 2014 gaan wij naar Oeganda! We gaan onder andere 2 kleine ziekenhuizen bezoeken om te kijken hoe de geboortezorg daar geregeld is en mogelijk bijdragen aan het opzetten van controles voor zwangeren tijdens de zwangerschap. Daarnaast gaan we rondtrekken om iets mee te maken van de Afrikaanse natuur en cultuur! Via deze weg houden we jullie graag op de hoogte van onze voorbereidingen en natuurlijk van onze avonturen tijdens de reis zelf! Groetjes José en Maartje

Actief sinds 07 Juni 2014