Een geweldig weekend! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu Een geweldig weekend! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu

Een geweldig weekend!

Door: Jose en Maartje

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

10 November 2014 | Oeganda, Kanungu

Hallo allemaal!

We zijn weer terug van ons weekend in Lake Bunyonyi.

Zaterdag ochtend zijn we vroeg vertrokken om eerst naar de stad Kabale te gaan. Jack, de manager van Mountain Gorilla Inn waar we verblijven, ging ook mee.Het was een rit van 3 uur, maar deze vloog voorbij door het prachtige uitzicht!
Onderweg moesten we door al dat gehobbel zo nodig plassen dat we besloten dat maar in de bosjes te gaan doen. Op het moment dat Maartje net haar riem los had schrok José zich rot... Er stond een Moetjieka (neger) op 10 meter afstand geruisloos toe te kijken met een grote glimlach op zijn mond! (alleen door zijn witte tanden zag José hem staan!!) Hierna volgde een sprintje naar de auto waar Nicolas en Jack ons verbaasd aankeken. We vervolgde onze rit dus toch maar met een volle blaas...
In Kabale hebben we de lokale markt bezocht waarna we onze reis vervolgd hebben naar Lake Bunyonyi. Hier hebben we ons prima vermaakt! Dit is het enige meer in Oeganda waar je kan zwemmen. Ondanks alle pogingen om ons hiervan te weerhouden (het is erg diep en de meeste Moetjieka's kunnen niet zwemmen) hebben wij dit natuurlijk gewoon gedaan! Zeker toen we de boomspringplank zagen, deze bleek alleen hoger dan verwacht.
Zondag zijn we met een bootje over het meer gegaan en hebben we 3 eilandjes bezocht. Voor de lunch werd ons het lokale gerecht grey fish aanbevolen. Het bleken een soort garnalen te zijn dus Maartje moest dit overslaan. José vond het erg lekker. Verder hebben we veel gerelaxed, gelezen en gewandeld / berg beklommen.
Nicolas heeft ons nog een heldendaad verricht door een enorme spin van onze kamer af te halen! We weten nu ook wat TIA (this is africa) betekend. Meer dan een uur wachten op je eten is heel normaal!
Vandaag zijn we naar de markt van lake Bunyonyi geweest. Deze viel een beetje tegen, we hadden er juist veel enthousiaste verhalen over gehoord en gelezen. De helft van de 'kraampjes' waren leeg omdat de eigenaren daarvan op het land moesten werken, zo vertelde Nicolas.
De terugweg naar Kanungu was iets minder prettig. We waren allebei een beetje misselijk en kregen last van de buik, waarschijnlijk door de lunch net voor de 'hobbel' terugweg. Gelukkig gaat het nu weer beter.
Morgen gaan we naar Katate en in de middag komt iemand een Afrikaanse jurk voor ons opmeten!

Veel liefs José en Maartje

• 10 November 2014 - 22:57

Henk:

hoi José en Maartje,

Goed te lezen dat alles zo goed gaat daar ( die buikpijn zal wel weer over zijn)
    De omgeving ziet er helemaal geweldig mooi uit.
    Nog veel plezier daar! Maar dat zal wel lukken lijkt me!

Groet,
    Henk

• 10 November 2014 - 23:18

Marita:

Hallo José en Maartje,

Fijn dat jullie ons zo veel verslagen sturen.
    Inderdaad de springplank ziet er behoorlijk hoog uit.
    Nog een hele fijne tijd.

Hartelijke groet,
    Marita

• 10 November 2014 - 23:53

Karin Leermakers:

Hee meiden!

Haha jullie maken 't wel mee zeg!
    Klinkt iig allemaal hartstikke leuk en spannend!

Benieuwd naar het volgende verhaal.
    Veel succes weer met alles en heel veel plezier!

Groetjes Karin

• 11 November 2014 - 00:08

Ans Van Ham:

Leuk verslag weer meiden en wat maken jullie veel moois mee!!
    Genieten, genieten, genieten!

Veel liefs Ans

• 11 November 2014 - 03:44

Jose De Groot:

Leuk zeg die verslagen met de fotos erbij. Ik geniet er echt van.
    Ik kan niet wachten om volgend jaar zomer alle foto's te zien Maartje.

Dikke kus, Auntie

• 11 November 2014 - 07:33

Marielle :

Wauw wat ontzettend gaaf zeg!
    Geniet van alles om jullie heen!

Groetjes marielle.

• 11 November 2014 - 11:31

Nicole Dieker:

Wat een leuke verhalen weer zeg en hele mooie foto's!
    Jullie maken genoeg mee zo te lezen en te zien!
    Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

Groetjes Nicole

• 11 November 2014 - 12:13

Bram En Miranda:

Wat fijn dat het jullie goed gaat daar. Maak er nog een unieke en mooie tijd van. Wij wachten met spanning op de volgende nieuwtjes. Xx

• 11 November 2014 - 21:21

Heidi:

Hoi Hoi,

Wat een ervaringen...
    Ik denk dat die African men net zo hard van die witte blote kont is geschrokken dan jullie van zijn witte tanden......
    Geniet van al het moois!

• 11 November 2014 - 22:11

Ideke Smits:

Hoi dames

Wat een fantastisch weekend hebben jullie gehad.Heel anders als dat van mij.
    Ik heb heel het weekend in Groenendaal gewerkt.
    Jullie zijn wel een stel waaghalzen om van zo'n hoge duikplank te springen.
    Maar goed dat we niet alles horen en zien.
    Geniet maar van alles wat nog komen gaat en hou ons op de hoogte.

Hartelijke groeten uit Wintelre
    van ome Harrie en tante Ideke en natuurlijk ook van ons OMA.

• 12 November 2014 - 12:14

Thera:

ziet er inderdaad hoog uit, toch gesprongen neem ik aan?!
    wild plassen staat dus niet meer op jullie agenda? met volle blaas op een hobbelige weg lijkt mij ook niet alles.
    tot het volgende verslag en wij gaan gewoon door met ons "saaie"leventje hier.

:-)) XX Thera

• 13 November 2014 - 08:55

Paula Strating:

Hallo Jose en Maartje,

Wat mooi om te lezen over jullie reis. Heel mooi geschreven het lijkt wel of je er zelf bij bent.
    Ik wens jullie nog heel fijne weken.

groetjes,
    Paula

• 13 November 2014 - 14:33

Han:

Ik zit nu op de Symfomie, je opa en oma vinden het heel fijn om op de hoogte te zijn van jullie belevenissen!

• 13 November 2014 - 20:26

Janneke Suntjens :

hallo,
    Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie. Nog veel plezier. Wij kijken weer uit naar een nieuw verslag en foto's . Groetjes niels, janneke en de kindjes