De tussenstand! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu De tussenstand! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu

De tussenstand!

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

15 Oktober 2014 | Nederland, Eindhoven

Nog ruim 2 weken voor we vertrekken.. Tijd om de balans op te maken!

We staan nog steeds versteld van de overweldigende donaties van zowel kleertjes, spulletjes uit het kraampakket, maar ook het saldo op onze bankrekening stijgt tot ongekende hoogte!
Wat kunnen we daar veel mensen blij mee maken in Oeganda.

We hebben al een tijdje mailcontact met iemand uit Kanungu die onder andere in beide ziekenhuizen heeft aangekondigd dat wij over 2 weken komen. Zoals jullie weten gaan we een deel van het ingezamelde geld gebruiken om medische instrumenten en benodigdheden aan te schaffen voor de ziekenhuizen. Via onze 'contactpersoon' hebben we een bedrijf gevonden in Kampala, de hoofdstad van Oeganda, waar we medische instrumenten kunnen bestellen. Zo kunnen we eerst bekijken waar in beide ziekenhuizen de grootste behoefte aan is, steunen we de economie in Oeganda en hoeven we niet alles mee te nemen vanuit Nederland!

Op onderstaande foto's is te zien hoeveel spulletjes we al hebben verzameld, daar kunnen we makkelijk onze koffers mee vullen!

Tot snel weer!
Groetjes Maartje & José

• 16 Oktober 2014 - 00:00

Sil:

Maartje en Jose,

Wat geweldig!!!!!

Ook op onze praktijk, Verloskundigenpraktijk 't Noorden, wordt aan jullie gedacht, verloskundige spullen, t inmiddels beruchte spaarpotje waar ik de de hele dag mee bezig ben t te verzetten om de munten te laten rammelen en soms ook mijn collega en haar vriendin te roemen dat ze ipv Lloret de Mar onveilig maken in hun vakantie het veilig gaan maken voor heel veel vrouwen die in Oeganda het leven gaan schenken aan hun kindje!

Hou ons vooral op de hoogte en véél foto's en updates!! Ben vooral ook voorzichtig voor besmetting van alle gekke dingen die we hier weer horen in Nederland....

Wat een mooi project van jullie!

Liefs SIL

• 16 Oktober 2014 - 01:29

José De Groot:

Lieve Maartje,

Wat leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden. Ik hoop dat jij (en jouw vriendin José) een geweldige tijd zullen hebben.
    Geniet er van!

Veel liefs, "Auntie" xoxo

• 16 Oktober 2014 - 09:46

Anouk:

Hallo dames,

Echt een super inititatief!!
    Ik heb zojuist ook een donatie overgemaakt. (Eindelijk haha).
    Super veel succes en ik weet zeker dat jullie daar lokaal een groot verschil zullen maken!
    Liefs Anouk

• 30 Oktober 2014 - 22:45

Thera:

Lieve dames,
    Heel veel plezier de komende weken, geniet van deze geweldige ervaring!
    Doe voorzichtig en maak er wat moois van!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn.
    Veel liefs Thera. Xx

José en Maartje

In november 2014 gaan wij naar Oeganda! We gaan onder andere 2 kleine ziekenhuizen bezoeken om te kijken hoe de geboortezorg daar geregeld is en mogelijk bijdragen aan het opzetten van controles voor zwangeren tijdens de zwangerschap. Daarnaast gaan we rondtrekken om iets mee te maken van de Afrikaanse natuur en cultuur! Via deze weg houden we jullie graag op de hoogte van onze voorbereidingen en natuurlijk van onze avonturen tijdens de reis zelf! Groetjes José en Maartje

Actief sinds 07 Juni 2014