Nog 1 nachtje slapen... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van José en Maartje - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen...

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

30 Oktober 2014 | Nederland, Eindhoven

En dan is het eindelijk zover!! Morgen gaat de reis beginnen!
We vertrekken om half 7 richting Schiphol, waar we om half 12 ongeveer de lucht in gaan.

Maar voordat het zover is nog even een korte update over de voorbereidingen de laatste week.

De koffers zijn gepakt en dat was nog een behoorlijk karwei!
We mogen beide 2 koffers meenemen van 23 kg per persoon en daarnaast nog 8 kg handbagage en je raadt het al, alles zit vol!
We kunnen alle spullen meenemen die we hebben ingezameld, inclusief 2 babyweegschalen en een naaimachine!

Daarnaast het geld wat we hebben ingezameld om vooral Katate Healthcentre te steunen. We staan er echt versteld van!
Het bedrag dat op dit moment op de bankrekening staat is (niet schrikken)
3.275 euro!!!!!!!
Iedereen alvast super bedankt voor de bijdrage aan dit mooie bedrag!
We gaan er iets heel moois mee doen!

Onze reis heeft deze week ook nog een extra doel gekregen!
Via Maarten (de vader van Maartje) zijn we in contact gekomen met Philips Healthcare. Afgelopen woensdag hebben we samen een gesprek gehad. Philips wil samen met ProAfrika, de stichting die Maarten heeft opgezet, bij gaan dragen aan een verbetering van de zorg in en rondom Kanungu. Dit zal vooral de moeder kind zorg betreffen en past dus perfect binnen onze reis! Het gaat hierbij om medische apparatuur verschaffen, maar nog belangrijker scholing en training van het personeel en bewoners die zich hier voor willen gaan inzetten. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan iemand die met een rugzak met apparatuur de zwangeren af gaat, zodat zij niet voor controles (die nu dus niet gedaan worden) naar het ziekenhuis moet komen.
Aan ons nu de taak om te inventariseren hoe de zorg geregeld is in en rondom Kambuga Hospital en Katate Health Centre. Je moet hierbij denken aan vragen zoals hoeveel vrouwen bevallen er thuis en hoeveel in het ziekenhuis? Maar ook is er elektriciteit en drinkwater dag en nacht?

Zo hebben we een hele lijst die we daar de komende weken in kunnen gaan vullen en aan kunnen vullen met foto's.
Bij thuiskomst zullen we alle lijsten doorlopen met Philips en kunnen zij een plan van aanpak gaan maken!

De koffers zijn gepakt, de boarding passes geprint, het ingezamelde geld overgemaakt naar een Oegandese rekening. Kortom tijd om te vertrekken!

We proberen jullie natuurlijk zo goed mogelijk op de hoogte te houden tijdens onze reis, maar we zijn afhankelijk van het internet dus weten niet hoe goed dit gaat lukken.

Hopelijk tot snel vanuit Kanungu in Oeganda!
Groetjes Maartje en José

• 30 Oktober 2014 - 23:33

Ine V.d Ven:

Hoi Dames ,

Ik wens jullie een hele goeie reis toe.
    En dat het een mooie en onvergetelijke en leerzame tijd mag worden.
    Heel veel succes!!

Groetjes van : Ine Gerard en Jia

• 30 Oktober 2014 - 23:46

Anja Smits:

Jaaaaaaa het is zover!! Jullie grote avontuur gaat beginnen!!!
    Ik wens jullie alvast een hele.goeie reis en een leuke, leerzame tijd toe, maar aan jullie inzet van de afgelopen tijd zal het niet liggen! Super goed bezig dames, maak er iets moois van!!!

• 30 Oktober 2014 - 23:47

Maartje:

Ha meiden

Heel veel succes. We zijn erg benieuwd naar alle verhalen. Geniet van deze geweldige ervaring.

Xxx maartje, nick en raf

• 31 Oktober 2014 - 00:47

Karin Leermakers:

Goeie reis dames!
    Zet m op met alles morgen en probeer ons inderdaad maar zo goed mogelijk op de hoogte te houden!
    Veel plezier!!
    Xx Karin

• 31 Oktober 2014 - 02:57

José De Groot- Montano:

Lieve Maartje,

Succes en geniet van deze reis met je vriendin.
    Ik hoop dat jullie internet hebben zodat ik jullie ervaringen kan volgen.

Liefs, Auntie xoxo

• 31 Oktober 2014 - 07:12

Thera :

Dat wordt sjouwen meiden.
    Echt. SUPER wat jullie daar gaan doen,.
    Ik ben heel benieuwd, en hoop inderdaad wat te kunnen volgen de komende weken.
    Maken jullie wel een paar foto's? :-P
    Heel veel plezier.
    XX Thera

• 31 Oktober 2014 - 09:10

Siemon:

Heel veel succes! Maak er wat moois van en vooral; geniet ervan! Ben erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen en ervaringen. Lieve groetjes! Siemon.

• 31 Oktober 2014 - 09:31

Anja En Henk:

We wensen jullie een hele goeie reis.
    Veel succes met alles , maak er iets moois van.
    Maar dat gaat vast wel lukken, de voorbereidende verslagen zijn al geweldig goed verzorgt.

groetjes,
    Henk en Anja

• 31 Oktober 2014 - 10:02

Jeanette Rooijakkers:

Lieve Maartje,

Eindelijk is het dan zover, vandaag gaat jullie grote avontuur beginnen. Wij wensen jullie onwijs veel plezier en vele mooie momenten toe en wij hopen dat er Wifi is zodat we je een beetje kunnen volgen en kunnen meegenieten. Maak er wat moois van en GENIET !!

Groetjes Mario en Jeanette

• 31 Oktober 2014 - 12:58

Martijn:

Lieve dames,

Ontzettend veel succes met jullie mooie doel en ook onwijs veel plezier in Oeganda! Leuk dat Philips er ook bij betrokken is, zo krijgt jullie bezoek nog meer nut.

Maak er iets moois van samen en pas goed op elkaar!

Xxx Martijn

• 31 Oktober 2014 - 20:32

José De Vooght:

Een hele goede reis en heel veel succes met het project

• 31 Oktober 2014 - 23:32

Ideke Smits:

Hallo Jose en Maartje.

Het grote avontuur is begonnen met een beetje vertraging op Schiphol.

Oma had mij hierover verteld . Maar de rest gaat vast vlekkenloos verlopen.

Ik wens jullie een leuke en leerzame tijd in OEGANDA.

Hartelijke groeten Ideke Smits

• 01 November 2014 - 00:06

Judith :

Lieve dames,
    Heel veel plezier. Geniet ervan. Maak er een onvergetelijke positieve herinnering van. Doe wat moois voor de mensen daar. Maar bovenal geniet ervan.

Hele goeie reis!!!!!

Groetjes
    judith johnny stef en mette