We zijn er! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Kanungu, Oeganda van José en Maartje - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Maartje en José

Blijf op de hoogte en volg José en Maartje

02 November 2014 | Oeganda, Kanungu

Hoi allemaal!

Na een lange en vermoeiende reis zijn we gisteren om 4.00u aangekomen op Entebbe. Nadat we ons visum hadden gekocht konden we onze koffers meteen van de band af halen. Gelukkig zijn ze alle 4 goed aangekomen en zijn we niet gecontroleerd! José haar handbagage (met een naaimachine voor hier) mocht bijna nog niet mee omdat haar handbagage op 18(!) kilo kwam. Maar na wat geknipper met haar wimpers is het toch gelukt.
Toen we Nicolas (onze chauffeur en inmiddels donkere papa) hadden gevonden zijn we naar Kampala gereden. In het donker al veel indrukken opgedaan! In Kampala boodschappen gedaan en toen door naar Lake Mburo. Onderweg zijn we allebei in slaap gevallen. Het laatste stuk van de 5 uur durende rit waren we echter klaarwakker en was het zo bijzonder om alles om je heen te zien. Toen we Lake Mburo inreden hadden we meteen al wat dieren gespot (zebra's en pumba's). 's Avonds hebben we in een tent geslapen. 's Nachts naar de wc was best spannend met alle geluiden om je heen. We hebben ongeveer 11u geslapen. Daarna zijn we gaan rijden naar Kanungu. Een rit van 8u, met tussenstops. Het is ons gelukt om internet te regelen op onze Oegandese simkaarten. Eenmaal in de regio Kanungu werden we elke keer toegeroepen door kleine kinderen, en maar zwaaien. In Mountain Gorilla Inn hebben we prima simpele kamer. We hebben Winnie ontmoet en al wat dingen doorgesproken. Het blijkt dat hier niet altijd warm water is, dus hadden we voor de 2e keer een koude douche. Morgen staat de wekker op 7.00u. We gaan beide ziekenhuisjes als kennismaking bezoeken. We genieten nu al enorm!

Veel liefs José en Maartje

• 02 November 2014 - 21:41

Maartje Brabers:

Ha meiden.

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alle spulletjes die jullie hier verzameld hebben ook. We kijken nu al weer uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes maartje, nick en raf.

• 02 November 2014 - 22:25

Henk En Anja:

goei nieuws dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie alleen positieve dingen schrijven.
    Fijn jullie al iets hebben kunnen laten weten en dat het jullie goed gaat dat doet ons ook goed!

Groet,
    Henk en Anja

• 02 November 2014 - 22:40

Tante Marita:

Leuk om jullie bericht nu al te lezen. Vanavond ouders van José gesproken en het verhaal van schiphol gehoord geweldig! Blijf jullie volgen.

Hartelijke groet, tante Marita (van José)

• 02 November 2014 - 23:18

Nicole:

Lieve Maartje en Jose,

Super om jullie eerste ervaringen al meteen te kunnen lezen!
    Heel veel plezier en geniet met volle teugen... Heerlijk zo'n spannende nacht in de tent in Afrika. Ik geniet met jullie mee...

Veel groetjes,
    Nicole

• 03 November 2014 - 08:52

Antoinette Manders:

Ha lieve meiden,

geweldig dat jullie al een verslagje hebben kunnen sturen.
    Ik wens jullie vele mooie ervaringen toe .Samen genieten!!

Knuffel van mij, Antoinette

• 03 November 2014 - 12:53

Thera:

nou meiden, dat klinkt al goed.
    Gaat helemaal goed komen met jullie.
    Vooral enorm blijven genieten.
    Ik geniet wel van jullie verslagen.
    Liefs Thera

• 03 November 2014 - 16:56

Susan:

Lieve Maartje en Jose,
    Fijn dat jullie al zo snel van jullie laten horen en dat de reis allemaal goed is verlopen! Ben heel erg benieuwd naar de verhalen over de ziekenhuizen daar. Jullie kunnen vast veel betekenen!
    Liefs Suus

• 03 November 2014 - 21:41

Anja Smits:

Yes, nu al een berichtje!
    Leuk om te lezen wat jullie al mee gemaakt hebben, heel veel succes met de kennismaking en opstart de komende dagen!
    Groetjes, Anja

• 04 November 2014 - 02:05

José De Groot:

Hartstikke fijn dat jullie goed en met alle spullen zijn aangekomen.
    Leuk ook om jullie ervaringen te lezen. Ik kijk uit naar het volgende bericht.

Dikke kus, Auntie José

• 04 November 2014 - 11:10

Nicole Dieker:

Wat een leuk verhaaltje!
    Klinkt nu al leuk om daar te zijn zeg, ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken!
    Geniet ervan en laat vooral nog wat horen! ;)

Groetjes Nicole

• 04 November 2014 - 19:40

Anouk:

Hallo dames!!

Even tijd om jullie berichtje te lezen! Klinkt super, fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    En al een bevalling gedaan hoor ik net van Susan!!.
    Geniet ervan en nog heel veel plezier!
    Kijk al uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs,
    Anouk

• 04 November 2014 - 21:03

Ideke Smits:

Hoi Meiden

Wat fijn dat jullie goed op jullie bestemming zijn aangekomen.
    En nu op naar het volgende avontuur.
    Geniet ervan met volle teugen.

Groetjes Ideke tante van Jose.

José en Maartje

In november 2014 gaan wij naar Oeganda! We gaan onder andere 2 kleine ziekenhuizen bezoeken om te kijken hoe de geboortezorg daar geregeld is en mogelijk bijdragen aan het opzetten van controles voor zwangeren tijdens de zwangerschap. Daarnaast gaan we rondtrekken om iets mee te maken van de Afrikaanse natuur en cultuur! Via deze weg houden we jullie graag op de hoogte van onze voorbereidingen en natuurlijk van onze avonturen tijdens de reis zelf! Groetjes José en Maartje

Actief sinds 07 Juni 2014